Klasser

NC-klasser

1:10 Touring modified (kjøres ikke grunnet få påmeldte)

Dette er en klasse som kjøres både ute på asfalt i sommersesongen og innendørs på teppebane i vintersesongen. Her har bilene en maks bredde på 190mm, minimumsvekt på 1320g, firehjulsdrift og benytter gummihjul.  Karosseriene er de samme som man finner igjen i WTCC, STCC etc. Hastighetsmessig kan disse oppnå over 80 km/t innendørs, mens de utendørs kan komme opp i 130 km/t på enkelte baner. Bilene benytter 7,4V batteri (2S LiPo).

1:10 Touring stock

Dette er en av Norges og Europas største klasser. Det eneste som skiller denne klassen fra 1:10 Touring modified er motoren. Her er den begrenset til 13,5t, og ingen form for turbo/boost-program (dynamisk timing) på fartsregulatoren er tillatt, noe som medfører mye tett og jevn racing. Toppfarten ligger på rundt 60-70 km/t.

1:12 Track modified

Dette er klassen med de minste og raskeste bilene, og har en minstevekt på 730g. Det gir bilene en veldig god akselerasjon og toppfarten er rundt 70 km/t. Til tross for lavere toppfart enn 1:10 Touring modified, er disse bilene de raskeste rundt banen. Bilene har bakhjulsdrift, bruker skumdekk og har et spesielt karosseri som sørger for et veldig høyt marktrykk. Denne klassen kjøres kun innendørs på nålefiltteppe, og det benyttes 3,7V batteri (1S LiPo).

Supportklasser

Dette er klasser med regelverk som er oppsatt av klubbene selv, og som ofte blir brukt som rekrutteringsklasser. Disse kjøres sammen med de andre statusklassene når det er løp, og krever ingen form for lisenser.

1:10 Touring FWD

Samme størrelse som touring stock og touring modified, men kun med drift på fremhjulene. Her benyttes det 17,5t motor, noe som sørger for en lettkjørt bil, men samtidig veldig jevn racing.

1:12 Track stock

Bilene er de samme som brukes i 1:12 Track modified, men her er motoren begrenset til 13,5t. Dette gir en mer lettkjørt bil med litt lavere akselerasjon, toppfart og dekkslitasje enn modified.

1:10 Tamiya M-Chassis

Denne er en rekrutteringsklasse og for de som ikke vil satse like seriøst og bruke like mye penger på sporten som i de andre klassene. Dette er enkle, billige biler som innbyr til mye moro og tett racing. Disse bilene bruker gummihjul og har frem- eller bakhjulsdrift, begrenset med justeringsmuligheter og tåler mye, noe som gjør at den passer perfekt for nybegynnere. Klassen benytter 17,5t og toppfarten på bilene ligger på rundt 40-45 km/t. Bilene benytter 7,4V batteri, og klassen kjøres både på teppe innendørs og på asfalt utendørs. Dette er en forholdsvis populær supportklasse, noe den har vært siden 90-tallet, og blir ofte arrangert sammen med andre elektroløp samt frittstående løp.