Klasser

NC-klasser

1:10 Touring stock

Dette er en av Norges og Europas største klasser. Det eneste som skiller denne klassen fra 1:10 Touring modified er motoren. Her er den begrenset til 13,5t, og ingen form for turbo/boost-program (dynamisk timing) på fartsregulatoren er tillatt, noe som medfører mye tett og jevn racing. Toppfarten ligger på rundt 70 km/t.

1:12 Track stock

Dette er klassen med de minste og raskeste bilene, og har en minstevekt på 730g og motorbegrensning på 13,5t. Det gir bilene en veldig god akselerasjon og toppfarten er rundt 60 km/t. Til tross for lavere toppfart enn 1:10 Touring, er disse bilene ofte de raskeste rundt banen. Bilene har bakhjulsdrift, bruker skumdekk og har et spesielt karosseri som sørger for et veldig høyt marktrykk. Denne klassen kjøres kun innendørs på teppe, og det benyttes 3,7V batteri (1S LiPo).

Supportklasser

Dette er klasser med regelverk som er oppsatt av klubbene selv, og som ofte blir brukt som rekrutteringsklasser. Disse kjøres sammen med de andre statusklassene når det er løp, og krever ingen form for lisenser.

1:10 Touring FWD

Samme størrelse som touring stock og touring modified, men kun med drift på fremhjulene. Her benyttes det 17,5t motor, noe som sørger for en lettkjørt bil, men samtidig veldig jevn racing.

1:10 Tamiya M-Chassis

Denne er en rekrutteringsklasse og for de som ikke vil satse like seriøst og bruke like mye penger på sporten som i de andre klassene. Dette er enkle, billige biler som innbyr til mye moro og tett racing. Disse bilene bruker gummihjul og har frem- eller bakhjulsdrift, begrenset med justeringsmuligheter og tåler mye, noe som gjør at den passer perfekt for nybegynnere. Klassen benytter 17,5t og toppfarten på bilene ligger på rundt 40-45 km/t. Bilene benytter 7,4V batteri, og klassen kjøres både på teppe innendørs og på asfalt utendørs. Dette er en forholdsvis populær supportklasse, noe den har vært siden 90-tallet, og blir ofte arrangert sammen med andre elektroløp samt frittstående løp.